fbpx
 
Onlangs zat ik naar een aflevering van ‘Ik vertrek’ te kijken. En eerlijk is eerlijk. Mijn haren gingen overeind staan tijdens deze aflevering. Weet je waarom? De ene eigenaar adviseerde de andere eigenaar om ‘gewoon’ je website op orde te hebben en af en toe iets te posten op social media en dan is het een kwestie van ‘hopen’ dat gasten je weten te vinden. Alsof het totaal buiten je macht ligt of mensen jouw verblijf weten te vinden. Niets is minder waar.
 

Met online marketing kun jij gericht mensen bereiken

‘Hopen’ dat het je wat oplevert, dat heeft natuurlijk geen zin. Dat zorgt ervoor dat jij een social media berichtje de wereld in slingert en maar ziet wat het voor je doet. Je hoopt dat er gasten naar jouw verblijf gaan komen. Maar inmiddels weet je: waarschijnlijk gebeurt dat niet! Met als gevolg dat je op een gegeven moment het nut van online marketing niet meer ziet. Het levert niks op. Het kost wel tijd en geld. Dan kun je maar beter naar de grotere boekingssites gaan en via die weg gasten werven. Terwijl… moet je kijken hoeveel commissie je daarbij afstaat!

Voordat je op het punt komt dat je denkt: het heeft geen zin om een website en social media kanalen te onderhouden, wil ik tegen je zeggen dat je met marketing gericht mensen kunt bereiken. Zodat je: zelf gasten kunt werven, hun gegevens ontvangt én later nog eens kunt benaderen met een leuke actie. Maar ook zodat je zelf meer invloed hebt op wie er precies in jouw gastenverblijf komt te zitten.

 

Hoe weet je zeker dat gasten jouw verblijf weten te vinden?

Er zijn een hoop verschillende manieren om online marketing (en social media) in te zetten, zodat je gericht een bepaalde doelgroep bereikt. Dat kan betaald met advertenties, maar ook onbetaald. Ik zal je een tipje van de sluier geven. Een aantal mogelijkheden zijn:

  • Adverteren op Facebook en Instagram, hierbij kun je heel specifiek kiezen wie je wilt bereiken. Mannen, vrouwen, gezinnen, uit een bepaald land, met een bepaalde opleiding, met bepaalde hobby’s, etc.
  • Hashtags inzetten op Instagram, hierbij kun je er wederom voor zorgen dat een specifiek soort gast jouw post gaat vinden.
  • Reels maken van jouw verblijf, zodat je veel sneller jouw bereik omhoog krijgt. En hoe meer mensen je bereikt, hoe sneller er iemand tussen zal zitten die daadwerkelijk gaat tot boeken.
  • Specifiek zijn in je taalgebruik, zodat mensen precies weten voor wie jouw verblijf er is.
  • Actief zijn in FB groepen.

En natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden dan dat. Maar dat is ook heel erg afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en wat bij jou past.

 

Zelf aan de slag met gericht gasten bereiken?

Ben jij er ook van overtuigd dat het binnen jouw macht ligt om zelf gasten te bereiken in plaats van dat je maar moet ‘hopen’ dat iemand het voorbij ziet komen? Dan ben je bij mij aan het goede adres. Speciaal voor gastenverblijfeigenaren zoals jij heb ik een membership ontwikkeld, waarbij ik naast je kom staan om de effectiviteit van jouw marketing te verhogen.

Je krijgt hierbij toegang tot mijn dagelijkse support bij al jouw vragen over marketing, van online adverteren tot het opbouwen van een maillijst, mijn handige quick wins en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing en een maandelijkse online Q&A om je vragen live aan mij te stellen en te leren van situaties van gelijkgestemden. Oftewel een super laagdrempelige manier om jouw marketingkennis gericht te vergroten, zonder dat je het meteen moet uitbesteden of een cursus koopt, waarbij je niet alle informatie nodig hebt.

Meer weten? Klik hier!

 

 

Laat een reactie achter

3 + 3 =