fbpx

De zomer is weer begonnen, de vakantie staat voor de deur en daarmee stellen de meeste ondernemers zichzelf ook weer de vraag: wat ga ik doen deze maanden? Doe ik het wat rustiger aan en geniet ik van het weer OF knal ik lekker door. Persoonlijk denk ik dat het helemaal niet erg is om het in de zomermaanden wat rustiger aan te doen. Je bent immers niet voor niets ondernemer en het is belangrijk dat je ook je vrije momenten pakt.

Maar ik kan me zo voorstellen dat je wel top of mind wilt blijven bij jouw doelgroep in deze maanden, zodat je straks de draad op kan pakken waar je was gebleven. En uiteraard lekker blijft verdienen. Hierbij is het slim om niet alles stil te leggen en bijvoorbeeld wel te blijven adverteren of geautomatiseerd te mailen, zodat je consistent zichtbaar blijft. Alleen hoe doe je dit als je geen ‘standaard’ gratis weggever hebt waarmee je doorlopend kan adverteren? In dit artikel geef ik je 3 tips!

1.    Ga betrokkenheidscampagnes draaien

Heb je (nog) geen weggever? Geen probleem. Ook dan is het slim om te adverteren, want op deze manier bereik je veel sneller veel meer mensen. Denk bijvoorbeeld eens na over een betrokkenheidscampagne. Dit is simpelweg een ‘normaal bericht’, zoals je hem ook op al je andere kanalen zou posten. Alleen nu verspreidt je hem bewust betaald onder meer mensen. Met als resultaat: meer bereik en meer interactie met jouw merk. Hierdoor blijf je consistent zichtbaar binnen jouw doelgroep. En bovendien kun je deze mensen op een later moment ook nog targeten met een betaald aanbod of een weggever. Je blijft hiermee dus bouwen aan jouw database, super waardevol.

 

2.    Zet een evergreen funnel in

Geen weggever, maar wel een maillijst? Kijk dan eens naar hoe je de komende tijd geautomatiseerd kan gaan mailen, zodat je toch regelmatig in de mailbox blijft verschijnen. Hiervoor kun je eenvoudig oude nieuwsbrieven recyclen en achter elkaar in een automatisering zetten. Maar je kan er ook voor kiezen om nieuwe content te schrijven. En uiteraard ook slim: voeg aan het eind van de mailreeks een aantal mailtjes met een betaald aanbod toe. Op die manier verdien je ook nog eens geld tijdens jouw zomervakantie. 😉

 

3.    Plan social media content in

Last but not least, voor als je geen weggever én geen maillijst hebt OF social media helemaal jouw ding is. Zorg er dan voor dat je zichtbaar blijft op jouw social media kanalen. Schrijf een aantal berichten vooruit, maak alvast een aantal Reels of Stories en plan deze in via een tool zoals Later.

Een kleine bonus tip: denk er eens over na om alvast een wachtlijst te maken. Wellicht weet je nu al dat je na de zomer het een bepaald programma of traject wilt gaan promoten. Dan loont het enorm om alvast een super korte pagina te maken, waarbij mensen zich kunnen inschrijven op de wachtlijst. Met deze methode heb je én een manier om mailadressen te werven vanuit social media (zodat het niet alleen blijft bij het vergroten van je bereik) én deze mensen kun je ook zo de evergreen funnel in laten stromen. 2 vliegen in één klap dus!

Zo, dat waren 3 eenvoudige tips om deze zomer lekker te genieten van je welverdiende vakantie én toch zichtbaar te blijven voor je doelgroep. Welke tip ga jij inzetten?

 

Laat een reactie achter

4 + 12 =